Projekta ietvaros notikušās aktivitātes laika posmā no 30.jūnija līdz 31.decembrim, 2017.gadā.
3. aktivitātes “Mācību rokasgrāmatas un materiālu izstrāde (metodiskais materiāls lektoriem)” ietvaros ir sagatavota mācību rokasgrāmata lektoriem un vadlīnijas speciālistiem “Sagatavošana patstāvīgai dzīvei”.
Mācību rokasgrāmata ir ceļvedis sešu dienu mācību programmai praktizējošiem speciālistiem, kuri strādā ar jauniešiem, kuri uzsāk patstāvīgu dzīvi. Rokasgrāmata paredzēta sertificētiem lektoriem, kuri apmeklējuši lektoru apmācību kursu, un tā paredzēta izmantošanai tikai kopā ar vadlīnijām Sagatavošana patstāvīgai dzīvei.
Gan Vadlīniju, gan Mācību rokagrāmatas saturs balstīts uz jomas izpēti, kurā bija iesaistītas piecas valstis: Horvātija, Itālija, Latvija, Lietuva un Spānija. Katrā no valstīm darba grupas apkopoja informāciju par to, kas ir svarīgi, lai jauniem cilvēkiem nodrošinātu veiksmīgu pāreju no aprūpes iestādes uz patstāvīgu dzīvi.
Abas grāmatas Vadlīnijas “Sagatavošana patstāvīgai dzīvei” un “Mācību rokagrāmata” ir iztulkotas un nodrukātas, kopā 100 eksemplāri un tās drīzumā saņems semināru apmeklētāji. Vadlīniju mērķis ir uzlabot speciālistu, aprūpes darbinieku un citu par bērniem un jauniešiem, kuri uzsāk patstāvīgu dzīvi, atbildīgo ieinteresēto personu zināšanas un prasmes. Vadlīnijas sniedz norādes, kam būtu jābūt pieejamām visā patstāvīgas dzīves uzsākšanas procesā: gatavojoties patstāvīgas dzīves uzsākšanai, pārejas procesā vai daļēji patstāvīgas dzīves laikā, kā arī pēcaprūpes periodā, kad jaunietis pielāgojas patstāvīgai dzīvei.
4. aktivitātes “Nacionālo lektoru atlase un sagatavošana” no 5 projekta dalībvalstīm (Latvija, Spānija, Lietuva, Horvātija, Itālija);
Aktivitātes ietvaros projekta lektori Guna Garokalna-Bihela, Valters Melderis un Miks Valters piedalījās 3 lektoru apmācības ciklos - sagatavošanās sesijā, 2 x 3 dienu mācībās Zagrebā un Granadā. Lektoru apmācībā tika iekļauta iepazīšanās ar mācību materiāliem pirms kursa uzsākšanas, 6 dienu ilgas mācības klātienē, kuras sadalītas divos posmos – katrs posms 3 dienas, un kursa darbs, kas tika organizēts starp sesijām. Kopējais mācību ilgums lektoriem bija 6 nedēļas.
Mācību kursam bija divas funkcijas – mācīšanas prasmju veidošana un zināšanu ieguve par problēmām, ar kurām saskaras jaunieši, uzsākot patstāvīgu dzīvi. Mācību kurss tika veidots balstoties uz trim koncepcijām: 1. „Apzinātas prakses” koncepciju, kas balstās uz Harvarda Biznesa skola veiktajiem pētījumiem par kompetences būtību, 2. Aktīvas atgriezeniskās saites koncepciju, kuru pētījis Smeils (Smale) un ko pielieto sociālajā darbā, 3. Reflektīvās prakses koncepciju, kura balstās uz Gibsa (Gibbs) pētījumiem. Lektoru apmācības mērķis bija sniegt lektoriem zināšanas par patstāvīgas dzīves uzsākšanas problēmām un dažādu metožu izmantošanu, kā arī pilnveidot lektoru mācīšanas prasmes.
5. aktivitātes “Jauniešu līdzdalība” ietvaros notika divu projektā iesaistīto jauniešu vizīte Granadā, kur jaunieši kopā ar lektoriem piedalījās apmācībās, sniedza ieteikumus mācību programmas saturam, apguva prezentēšanas prasmes, kā arī iepazinās formālos un neformālos pasākumos ar citiem jauniešiem ar ārpusģimenes aprūpes pieredzi no Projektā iesaistītajām dalībvalstīm.
6. aktivitātes “Apmācību organizēšana” 80 profesionāļiem, kuri strādā ar jauniešiem ārpusģimenes aprūpē un pēcaprūpē, saskaņojot ar Projekta uzraudzības grupu, veikta mācību vietas un datumu izvēle. Plānots, ka mācību semināri notiks Daugavpilī (07.02., 08.02., 09.02. un 04., 05.02.,06.02.2018), Jelgavā (14.02., 15.02., 16.02. un 25.04., 26.04.,27.04.2018.), un divi semināri - Rīgā (1 - 07.03.,08.03., 09.03. un 23.05., 24.05.,25.05., 2 – 14.03., 15.03.,16.03. un 06.06.,07.06., 08.06.2018.).
7. aktivitātes “Uzraudzības grupas izveide un darbība” sanāksme notika 20.10.2017., kuras laikā lektori Guna Garokalna-Bihela un Valters Melderis prezentēja savu pieredzi lektoru apmācību ciklos Zagrebā, kā arī Uzraudzības grupa vienojās par semināru organizēšanas vietām.